دکتر انصاری نیک در جلسه با مدیران منابع انسانی: رویکرد نظری روابط انسانی در پتروشیمی بندرامام صورت می گیرد/ آموزش باید مبتنی بر اثربخشی واقعی باشد

دکتر سپهدار انصاری نیک طی جلسه ای با مدیران منابع انسانی شرکت ، آمار و اطلاعات وضعیت نیروی انسانی و اقدامات صورت گرفته در سالیان گذشته را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی بندامام ، روز یکشنبه ۲۲ خردادماه دکتر سپهدار انصاری در اولین جلسه خود با مدیران و روسای مدیریت منابع انسانی شرکت ، چارچوب های اصلی این حوزه را تعیین کرد و ضمن بررسی گزارش این مدیریت و اقدامات صورت گرفته در سال های گذشته ، نقشه راهی برای ادامه فعالیت منابع انسانی مشخص کرد.

دکتر انصاری نیک در ابتدای جلسه ضمن تاکید بر بهبود سیستم ها در حوزه منابع انسانی ، تصریح کرد: پتروشیمی بندرامام شرکتی بزرگ است و این بزرگی عملکردی سیستماتیک را می‌طلبد و اگر غیر از این عمل کنیم به سوی ناکارآمدی حرکت کردیم و برای عدم ناکارآمدی ، می‌بایست سیستم ها و طراحی آنها اصلاح شوند زیرا که مشکل اساسی ما در مجموعه ها نبود ارتباط درست بین سیستم ها است. در مجموعه های مختلف گاها عنوان می شود که بهینه سازی فرآیندها وجود ندارد ، این بدین معناست که سیستم ها متناسب با حجم گسترده کار و فعالیت سیستماتیک ، طراحی نشده و ارتباط خوبی با یکدیگر ندارند.

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در ادامه با تاکید بر الگوسازی آمارها و اطلاعات ، اظهار داشت: اطلاعات و آمارها برای بهره گیری بیشتر و بهتر باید بر روی الگویی قرار گیرند تا مدیریت ها بتوانند با درک صحیحی از الگوها با بهبود تصمیم گیری در سازمان همراه شوند زیرا که اگر ما با اطلاعات پراکنده مواجه شویم روندهای گذشته را نمی توانیم پایش و آنالیز کنیم و در نتیجه با تصمیم گیری مناسبی همراه نمی شود. الگوی آمارها و اطلاعات علاوه بر بهبود در تصمیم گیری در بهبود برنامه‌ریزی برای آینده هم نقش تاثیرگذاری دارد و یک امر کاملا اقتصادی است.

دکتر انصاری نیک رویکرد نظری روابط انسانی را از اصلی‌ترین نیازهای بندرامام امروز دانست و تشریح کرد: بخش عمده ای از گرایش های حوزه مدیریت با یکدیگر مشترک هستند و غالبا بر روی مسائل انگیزشی ، ادراکی ، یادگیری ، رفتار و تصمیم‌گیری تمرکز دارند و در همین راستا اکثریت سازمان های کشور همچنان روی مکتب کلاسیک کار می‌کنند و وقتی به بندرامام هم تقریبا خصلت برتر همین مکتب کلاسیک است.
وی افزود: بندرامام در مکتب روابط انسانی به دلیل موضوعات مختلف در ابتدای راه خود است ، بنابراین ما در حوزه منابع انسانی نیاز داریم تا رویکرد نظری روابط انسانی ابتدا در درون منابع انسانی نهادینه شود و پس از آن برای سازمان پیاده سازی شود زیرا که تا نگرش و بینش از داخل تغییر نکند قابل اجرا برای کل سازمان نیست.

دکتر سپهدار انصاری نیک از مدیریت منابع انسانی اهتمام و تلاش حداکثری را در راستای اجرای دقیق استراتژی ها و سپس در حوزه آموزش ، یادگیری عمیق و اثربخش را خواستار شد.

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در پایان برگزاری جلسه ای با حضور اساتید و صاحب نظران برتر کشور در حوزه منابع انسانی و همچنین حضور نفرات جدیدالاستخدام را جهت تنویر و تشریح مباحث نیروی انسانی خواستار شد.