روابط عمومی ها باید از تمام ظرفیت های رسانه ای بهره بگیرند

دکتر اکبر نعمت الهی ، مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت در ششمین گردهمایی رؤسای روابط عمومی صنعت نفت با تشبیه مدیران روابط عمومی به مهندسین علوم انسانی ، حوزه کاری آنان را توام با سختی ، دشواری وگسترده بر شمرد .

وی ضمن تشکر از مدیران عامل پتروشیمی بندرامام و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ، از همکاری آنان و تلاش میزبانان این گردهمایی به خاطر فراهم کردن فرصت دیدار مجدد با همکاران سابق خود تقدیر کرد .

دکتر نعمت الهی که در جمع رؤسای روابط عمومی های صنعت نفت سخن می گفت ، اظهار امیدواری کرد به عنوان سربازان دولت تدبیر و امید بتوانیم پاسخگوی حسن اعتماد و توجه این دولت باشیم .

وی فقدان تدبیر در گذشته را از عوامل ایجاد وضعیت موجود بر شمرده و افزود : علیرغم تمام این مسائل و مشکلات عدیده ، به تعبیر رئیس جمهور محترم و وزیر محترم نفت باید امید داشت زیرا که افق روشن است و می توانیم دست به دست یکدیگر و با بهره گیری از تدبیر ، کارها را سر و سامان داده وبه سر منزل مقصود برسانیم .

وی در تبیین جایگاه روابط عمومی اظهار داشت : نگاه های حقیرانه به عنوان نهادهای خدماتی ارتباطی منسوخ شده است و خوشبختانه امروزه مدیران صنعت نفت و پتروشیمی نوع نگاه شان به نقش روابط عمومی تغییر کرده است .

مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت با اشاره به شعار دولت ، رسالت ایجاد امید و دمیدن امید در کالبد صنعت و دولت را از وظایف روابط عمومی های خلاق و پویا است گفت : انجام این کار سخت ، مرهون تغییر نگاه ، اصلاح دیدگاه های خود ، امروزی تر ، حرفه ای تر ، کارآمد تر شدن است و این خانه تکانی فکری برای همه ما لازم است .

دکتر نعمت الهی با اشاره به گسترش فن آوری های ارتباطی افزود : ما باید از تمامی ظرفیت های رسانه ای بهره ببریم و آنها را در خدمت بگیریم و نباید متکی و متصل به رسانه های سنتی باشیم بلکه می بایست رسانه های متعلق به خود را ایجاد کرده و خودمان مدیریت و کنترل آن را به آسانی به دست بگیریم و با این کار از برخی غرض ورزی ها پرهیز کنیم .

وی همچنین اظهار داشت این تغییر نگاه منحصر به رسانه ها نمی باشد بلکه شامل همه حوزه ها می گردد .

مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت با اشاره به لزوم انجام کارها بر اساس برنامه ای منظم و تدوین شده تصریح کرد .

مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت لزوم نقد پذیری و برخورد با سعه ی صدر و روی خوش با منتقدین را متذکر شده و بیان داشت : همانگونه که علاقمندیم نقد و اصلاح کنیم ، باید نقد را بر خود وارد دانسته و اصلاح پذیر باشیم .

وی کاهش حجم کارهای عملیاتی و اجرایی را در در روابط عمومی ها یک ضرورت دانسته و بیان داشت : باید اندیشه را وارد حوزه کاری خود کرد و در کنار کارهای اجرایی ساعتی نیز به برنامه ها و رفع آسیب های کاری اندیشد و در صورتی که در این زمینه احساس نیاز پیدا کردیم که از توانایی کافی برخوردار شویم از کار شناس های دانشگاهی و اساتید فن و صاحبان اندیشه کمک فکری و برنامه ای طلبید تا به نقد کارها و آموزش ما بپردازند و این امر به خوبی در روابط عمومی اداره کل وزارت نفت مشهود است .

این کار سخت ، مرهون تغییر نگاه ، اصلاح دیدگاه های خود ، امروزی تر ، حرفه ای تر ، کارآمدتر شدن است و این خانه تکانی فکری برای همه ما لازم است .

دکتر نعمت الهی ، روابط عمومی مدیر محور را آفت دانست و بر لزوم تلاش برای حرکت در سمت و سوی روابط عمومی سازمان محور به جای روابط عمومی مدیر محور تأکید کرده و افزود : اهتمام و توجه به یکایک افراد سازمان را در اولویت کاری خود قرار دهیم و با تمامی رده های سازمانی برخوردی یکسان و بالسویه در پیش بگیریم .

وی برخورد گرم و صمیمانه کارکنان سازمان با مدیران روابط عمومی را از نشانه های عملکرد موفقت آمیز مدیر روابط عمومی آن سازمان برشمرد .

وی همچنین اظهار امیدواری کرد : با یاری و کمک همدیگر و با استفاده از توان جمعی به تقویت توان سازمانی روابط عمومی بیش از پیش ارتقا یابد .

    [Get_Counter_Hits]