در پتروشیمی بندرامام برگزار شد: آیین تکریم و تجلیل از علی‌محمد بساق زاده مدیر سابق کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی

بنا به پیشنهاد مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در راستای ارج نهادن و تقدیر از بزرگان صنعت پتروشیمی ، مراسم تکریم از مهندس علی محمد بساق زاده مدیر سابق کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی بندرامام ، روز دوشنبه ۱۳ تیرماه بنا به پیشنهاد دکتر انصاری نیک جلسه ای در راستای تکریم و تجلیل از خدمات و زحمات مهندس علی‌محمد بساق زاده در طول دوران خدمت خود در صنعت پتروشیمی با حضور مدیران عامل شرکت های منطقه در پتروشیمی بندرامام برگزار شد.

در ابتدای مراسم سپهدار انصاری نیک مدیرعامل پتروشیمی بندرامام ضمن خیرمقدم به مهندس بساق‌زاده و تمامی مدیران حاضر در جلسه ، بیان داشت: از دهه هشتاد که افتخار این را داشتم با مهندس بساق زاده کار کنم ایشان علاوه بر اینکه رئیس و مدیرمان بودند ، معلم ما هم بودند و موضوعات بسیاری را از ایشان یاد گرفتیم.
وی افزود: مهندس بساق زاده بابت یک عمر تلاش ، تجربه ، فداکاری ، از خودگذشتگی ، تعهد و دانشی که در کار داشتند ، حق زیادی بر گردن صنعت پتروشیمی کشور دارند و جا دارد مراسمات گرامی‌داشت ایشان به شکل‌های مختلف برگزار شود تا نسل‌های جوان تر با روحیات و خصایص بزرگان صنعت پتروشیمی بیشتر آشنا شوند.

در ادامه علیرضا صدیقی زاده مدیرعامل پتروشیمی کارون ضمن تشکر از دکتر انصاری نیک بابت احیای سنت حسنه تکریم از بزرگان صنعت پتروشیمی ، اظهار داشت: همواره از مهندس بساق زاده در کارها و تصمیمات ، از یک الگوی صداقت و درستی یاد می شود و ایشان در فراز و فرودهای کاری و مدیریتی همیشه در اصول کاری و اخلاقی خود ثابت قدم ماند و در روش‌کاری ، ایده‌ها و آرمان‌های خود که همان سازندگی و توسعه بود ، استوار ماند.

در ادامه نیز غلامعلی زال‌خانی مدیرعامل فجر انرژی خلیج فارس ، ابراز داشت: در طول دوران کاری در دو مقطع سعادت کار در کنار مهندس بساق زاده را داشتم که در ابتدا پس از جنگ تحمیلی ، پتروشیمی رازی صدمات زیادی دیده بود و همت زیادی می خواست که این شرکت بازسازی شود و ایشان با تلاش و پشتکار زیاد تمامی واحدهای رازی را بازسازی کرد که گویی این واحدها از نو ساخته شده اند.از سوی دیگر در پتروشیمی فجر هم با ایشان تعاملات بسیاری داشتیم که ایشان با سخت‌کوشی و دلسوزی خود بسیاری از نیازها و مشکلات را مرتفع می کردند.

محمد احمدزاده مدیرعامل پتروشیمی بوعلی سینا در ادامه چنین بیان کرد: در مدیریت ها همواره افرادی هستند که دچار فراز و فرودهایی می شوند اما یکی از خصوصیات حسنه مهندس بساق‌زاده این است که در شرایط مختلف به فکر و یاد مدیرانی بود که به اصطلاح از اسب افتاده بودند و به آنها سر می زد که این رعایت و پای‌بندی به کرامت انسانی و نداشتن نگاه ابزاری به افراد ، موضوعی بود که از ایشان درس گرفتیم.

در ادامه مراسم محمدرضا کریمی مدیرعامل پتروشیمی اروند، اظهار داشت: توفیق این را داشتم که هفت سال در محضر مهندس بساق زاده کار کنم و یکی از خصلت‌های بارز ، جامع بودن ایشان بود به طوری که در هر زمینه ای وقتی به ایشان مراجعه می کردیم بهترین نتیجه دریافت میشد. یکی دیگر از صفات مدیریتی ایشان ، ساختن افراد و مدیران بود و ایشان بجای حذف کردن بدنبال ساختن بود و در حال حاضر بسیاری از مدیران صنعت پتروشیمی کشور در کنار ایشان پرورش یافتند.

در پایان سید رضا قاسمی شهری مدیرعامل پتروشیمی تندگویان ، خاطرنشان کرد: از نسل‌های قدیمی تر صنعت پتروشیمی ، مهندس بساق زاده جزو آخرین نفراتی هستند که به دوران بازنشستگی نائل می شوند و به شکلی ایشان تاریخ صنعت پتروشیمی محسوب می‌شوند. مهندس بساق زاده علاوه بر تمامی خصوصیات مطلوبی که داشتند در صنعت پتروشیمی بعنوان مدیر تعالی سازمانی معروف هستند و تلاش‌ها و رهنمودهای ایشان در امور و ارتباطات بین شرکت ها ، تاثیر بسیار زیادی در تکامل صنعت پتروشیمی کشور داشت.

در پایان این مراسم مدیران و حاضرین در جلسه ، از ابتکار و حرکت پتروشیمی بندرامام در راستای ارج نهادن به بزرگان صنعت پتروشیمی و زنده کردن این سنت حسنه تقدیر کردند.

گفتنی است مهندس علی محمد بساق زاده در طول دوران خدمت خود در صنعت پتروشیمی سوابقی همچون مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ، عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ، مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان و مدیرعامل پتروشیمی مبین را در کارنامه دارد و پس سال‌های طولانی کار و مجاهدت در عرصه صنعت ، به دوران بازنشستگی رسید.

.